top of page

Casemanagement

Procesbegeleiding

Indien een werknemer ziek wordt en (tijdelijk) niet meer zijn eigen werk of functie kan uitvoeren, moet deze weer zo snel mogelijk aan passende arbeid worden geholpen.

In het kader van de Wet Verbetering Poortwachter moeten er op verschillende tijdstippen in het traject diverse zaken vastgelegd en onderzocht worden. Bijvoorbeeld of de werknemer bij zijn huidige werkgever weer aan de slag kan, in eerste instantie in de eigen functie. Of als dit niet mogelijk is, dan in een andere functie binnen het eigen bedrijf (1e spoor). Is er geen passende functie bij de werkgever dan moet de werkgever in samenwerking met de werknemer op zoek naar passende arbeid bij een andere werkgever (2e spoor). Al de stappen die worden ondernomen in het 1e en 2e spoor worden vastgelegd in het re-integratiedossier.

 

In overleg voeren wij voor u de volgende taken uit:

 

  • Procesbewaking;

  • Begeleiding naar werk;

  • Opstellen Plan van Aanpak;

  • Aansturen/aanspreekpunt bedrijfsarts;

  • Aansturen/aanspreekpunt Arbeidsdeskundige;

  • Aanspreekpunt Werkgever, werknemer en UWV;

  • Voeren van evaluatiegesprekken;

  • Eventuele terugkoppeling naar verzekering;

  • Opstellen verdere wettelijke verplichtingen.

 

Bent u reeds begonnen met de opbouw van een re-integratiedossier en heeft u ondersteuning nodig bij het proces? Wij staan u graag bij. We beoordelen het re-integratiedossier, bewaken het proces, denken actief met u mee en zorgen dat op het juiste moment actie wordt ondernomen.

Benieuwd wat wij voor uw re-integratiedossiers kunnen betekenen? Neem dan gerust contact met ons op. 

Ons doel

ABR-wit.png

‘Processen monitoren, uitvoeren en toetsen om dossiers 

Poortwachter Proof te maken.’

bottom of page